![]()
Перегляд виставки
0 рік2000 рік2001 рік2002 рік2003 рік2004 рік2005 рік2006 рік2007 рік2008 рік2009 рік2010 рік2011 рік2012 рік2013 рік2014 рік2015 рік2016 рік2017 рік2018 рік2019 рік
Всі виставки
Екскурсійне обслуговування
Екскурсії проводяться в експозиційних залах музею. Тривалість екскурсії 1 година. Правила поведінки За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном: +3 8044 278 7454 і за електронною адресою exhibition@namu.kiev.ua Перегляд виставки
23.01.2015 – 24.05.2015
Спецфонд, 1937–1939
Куратор: Юлія Литвинець
Національний художній музей України у співпраці з ICOM України
представляють проект-реставрацію СПЕЦФОНД (твори спеціального фонду, 1937 - 1939) 23 січня 2014 - 26 квітня 2015 Куратор: Юлія Литвинець
Відкриття: 23 січня о 18:00
Деякі провідні музеї на теренах колишнього СРСР мають особливі зібрання, відомі музейникам як «спецфонди». Та їх призначення - не збереження виняткових шедеврів чи рідкісних творів. Артефакти, яким «пощастило» потрапити в такі зібрання, як мінімум, мали бути схованими подалі від людських очей, як максимум - знищеними. У Національному художньому музеї України (тоді Державному українському музеї) Спеціальний секретний фонд сформувався у 1937 - 1939 рр. До нього з музеїв Харкова, Одеси, Києва, Полтави та зі спецфондів Української художньої виставки завозились твори «ворогів народу», «формалістів», «націоналістів» - тих хто, на думку партійних ідеологів, «спотворював дійсність» і являв загрозу «новому суспільству». Більшість імен та творів на довгі роки були викреслені з історії українського мистецтва. Так до Спецфонду НХМУ потрапили Олександра Екстер, Олександр Богомазов, Давид Бурлюк, Віктор Пальмов, Олекса Грищенко, Онуфрій Бізюков, Неоніла Гриценко, Семен Йоффе та багато інших художників. Інвентарна книга Спецфонду 1939 року налічувала 1747 позицій, серед яких живопис, графіка, обкладинки книг, фотографії, скульптура, посуд, папки з музейними справами, плакати, хрести, ікони, книги, дипломи, листування, вирізки з газет. Своїм порятунком вони мають завдячувати... війні, яка відсунула на другий план боротьбу з «ворожим» мистецтвом та відданості музейників своїй справі. Із 1987 року розпочалась копітка робота по переведенню творів до основного фонду. Деякі з них вже повернулись до глядача, як от полотна Віктора Пальмова чи Василя Седляра, а є твори, яких ніхто не бачив від 1930-х. Робота триває, і виставковий проект «Спецфонд» є лиш етапом на довгому шляху з реставрації та реабілітації забутих сторінок українського мистецтва. Те, що зараз вони повертаються, є свідченням несподіваних поворотів долі, завдяки яким рано чи пізно все таємне стає явним і вносить свої корективи як в окремі, особисті історії, так і в історію загальну. |